Astăzi s-a desfăşurat sau se desfăşoară încă WEBSTOCK 2013 aşa zisa „cea
mai importantă conferinţă dedicată social media în România”.
Deşi evenimentul ar fi trebuit să fie dedicat campaniilor social media,
încă de dimineaţă blogosfera s-a umplut de articole cu şi despre bloggeri. Toţi
postează articole, aşa zise însemnări ale evenimentului, şi toţi menţionează
bravura lui Cabral; critica acestuia la adresa bloggerilor: cum că ar fi nişte
fripturişti sau mai exact nişte pişcotari! Clişee, clişee şi iarăşi clişee! E
clar, evenimentul a debutat încălcând cele 3 reguli de aur ale publicităţii:
1. Fără clişee! ,
2. Fără
clişee! şi
3. Fără clişee!
Se vede până la urmă că domnul Cabral şi-a dat seama de gafa făcută şi
a încercat să îndrepte bloggerii către zona pişcotarilor. De ce oare? Poate din
cauza faptului că termenul de fripturişti este rezervat pentru a nominaliza
grupul jurnaliştilor? Probabil! Războiul bloggeri – jurnalişti continuă! Şi da,
Cabral crezând că face parte mai mult din grupul fripturiştilor împinge
tacticos tava cu pişcoturi strâmbând din nas şi, mai şi certându-i pe
bloggerasi! Ghinionul celor din urmă că sunt reprezentaţi acolo doar de mieluşei!
Da, ştiu, or să sară o grămadă ontologi să spună că, de fapt, Cabral a
vrut să tragă un semnal de alarmă, a vrut să determine bloggeri să nu-şi mai vând
spaţiile publicitare şi advertorialele pe te miri ce şi tot aşa. Emancipare într-un
cuvânt!
Dar cine decide până a urmă care e preţul corect?! Cine poate fi atât
de naiv să creadă că se poate pune la unison o comunitate de mii sau zeci de
mii de bloggeri, atâta timp cât pe piaţa de televiziune sunt maxim câteva zeci
de staţii TV pe care analizându-le, e clar că numai de unison nu poate fi
vorba. Poate mai degrabă de găşti sau haite!
Curios e alt lucru. Dacă grupurile care se ceartă pentru friptură se
numesc haite, grupurile care se ceartă pentru pişcoturi cum ar trebui să se
numească?!
Lucrurile vor evolua întotdeauna natural. Fie că le place sau nu unora
sau altora. E normal ca fiecare să facă cu spaţiul lui virtual cum consideră.
Dacă unii vor să vândă scump sau nu, mascat sau pe faţă e o decizie pe care
fiecare o va lua în funcţie de piaţa pe care activează şi de comunitatea căreia
adresează mesajul!
În final, spor la scris si la marafeţi! Spaţiul virtual are nevoie de
atitudine, de zmei, nu de mieluşei!
Aici zmeu :D
RăspundețiȘtergereMi se pare foarte adevarat ceea ce ai scris aici! Fiecare face ce vrea cu spatiul lui virtual :)
RăspundețiȘtergereBuna,
RăspundețiȘtergereIti multumesc pentru apreciere si iti doresc mult succes!